Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı
Kısa bir süre önce sosyal medya da aktif olarak yer alma işine merak sardım ve bu konuyla ilgili biraz kitap okuyup bilgi toplamaya karar verdim. İnternette biraz araştırma yaptıktan sonra yukarıda görmüş olduğunuz Guy Kawasaki'nin Sosyal Medya Sanatı isimli kitabını aldım.
Guy Kawasaki önemli şirketlerin sosyal medyada tanınmalarına katkıda bulunmuş bir kişi. Apple'ın popüler marka imajının oluşmasında büyük katkıkarı olmuş. Bu, başarılı bir sosyal medya pazarlamacısı olduğunun göstergesi. Ama bence kitabı pek başarılı olmamış.
Kitabı elinize alıp içindekiler bölümüne baktığınızda "işte aradığım kitap bu!" diyebilirsiniz, ama içerik hiç te öyle değil. Bunun en önemli sebebi ülkemizde pek fazla kullanılmayan Google+, Linkedln ve Pinterest'in kitabın genel içeriğini oluşturması. Facebook ve Twitter bunlara oranla daha az işlenmiş. İnstagram ise neredeyse hiç yok.
Kitapta sosyal medya uygulamaları için kullanabileceğiniz farklı uygulamalarada bol bol yer verilmiş. Bol bol diyorum çünkü ekran resimleri sayfaların büyük bölümünü kaplamış vaziyette. Yani kitapta olması gerektiğinden fazla resim var. Ayrıca resimlerlerle tanıtımları yapılan uygulamaların çoğu da ücretli.
Kitap yabanci bir çevirmen tarafından Türkçeye çevirilmiş. Bu da okuyup anlamanızı biraz zorlaştırıyor. Aslında hiç Türkçeye çevrilmemesi daha iyi olurmuş. Çünkü yukarıda da belirttiğim gibi bizim genelde kullandığız uygulamaların dışında uygulamalar da var...
Tabi kitapta işe yarar bilgilerde yok değil; bir blog açarak bunu sosyal medya hesaplarına bağlamak gibi. Aynı twetti 4 kere Retwetlemek gibi...
Okumak faydalıdır. İnsan farklı kitaplar okuyarak zihnini geliştirir. Ama kitaptada yazdığı gibi "İyi kitaplar okumayan biriyle, okuma yazma bilmeyen biri arasında hiçbir fark yoktur" (Mark Twain)
Yorumlar
Yorum Gönder